Friday 28 October 2011

Geram! >:(

So, hari ni kerja aku bermula macam biasa. Takder la biasa sangat sebab hari ni kena buat report. Haish... Take over balik kerja yang aku buat sebelum ni. Tak kisah pun sebab aku mamang suka mengadap laptop ni. Nak dipendekkan cerita sebab aku geram ni, time tengah best buat kerja, datanglah 2 orang akak (Kak Y dan Kak B - bukan nama sebenar) LOL!

Kak Y: Kalau ajak Azza pun, mesti dia tak mau pi
Aku: Pi mana? (walaupun malas nak ambil tau, buat2 tanya sudah...)
Kak Y: Hari Sabtu ni ada interview kat bla bla (aku lupa apa dia cakap). Open interview. And mesti tak mau pi punya. Sayang nak tinggal tempat ni. Anak kesayangan Miss T (bukan nama sebenar)

Aku dah sentap dah tapi buat relax jer la kan...

Kak Y: Nanti kita dah bawak anak cucu, tengok2 Azza kerja kat sini lagi.
Kak B: Biar lar... Ada gak kerja tetap. Takder la nak lompat sana sini.

Kak Y terus terdiam. Haaa... Tu dia... Kena sedas... :P

Aku punya suka la aku nak kerja mana pun. Bukan ang yang bayar gaji aku. Bos gak yang bayar. :P Aku tak kacau hidup sesapa pun kalau aku terus kerja kat situ. Kerja kat mana pun sama jer. Janji dah selesa and boleh bawak diri ngan tempat tu, continue jer lar. Takde plak aku nak bawak masalah kat sesapa. Bos garang? Suka complain? Cerewet? Banyak mengarah? Ala... Perkara biasa la tu. Kat mana2 pun sama... Try tanya bos korang, nape dia cerewet, suka mengarah, suka complain...

"Sebab I kan boss"

ROFL! Kerja jer... Asalkan jangan sakitkan ati orang and bagi org menyampah tengok muka and perangai kita. Jangan ler selalu mock orang. Perbaiki sikit sikap tuh. Maybe ang tak sedar sebab dah terbiasa sangat.

Aku kerja ni, it's not about loyalty or what. It's just that I'm comfortable with what I do now. Kalau 10 kali tukar kerja, pastu takde hasil apa2 tak guna juga kan?

So, jaga2 la diri sendiri. Jangan 1 hari aku meletup and tapak tangan ni sampai kat muka plak.... Oops! :P

No comments:

Post a Comment