Saturday 26 February 2011

Duit Oh Duit

Sekarang nak buat apa pun mesti kena pakai duit. Kalau nak masuk toilet pun kena paling koman 20 sen. Haish! Susah betul hidup zaman sekarang ni! Kan best kalau daun tu boleh tukar jadi duit? Bwahahah! Kalau macam tu, habis la daun kat dunia ni.

Bila fikir pasal duit ni, memang pening kepala nak fikir! Kalau boleh tak nak fikir tapi kalau tak fikir, mana nak datang duit tu? Dari langit? Boleh plak aku membebel pasal duit.

Baru aku tau betapa penatnya mak bapak aku keja nak cari duit bagi aku adik-beradik makan. Huhuhuhu! Bila dah masuk alam pekerjaan ni baru tau susah senang dia. Dah lebih 7 bulan aku keja kat MEP tu. Walaupun rasa meluat, tapi kena kuatkan semangat. Kita ni keja ngan orang. Kat mana-mana pun sama jer sebab kita makan gaji. Kalau nak keja goyang kaki jer, lu jadi la boss beb! Aku selalu pegang pegangan ni. Keja ngan orang, kira biasa la tu.

Aku start keja ngan gaji basic ciput jer... RM750... Memang cukup-cukup makan ler... Alhamdulillah sekarang dah naik sikit. Hihihihi... Berapa? Tak payah la tau. Tapi still tak cukup. T___T Nak bayar duit keta lagi, broadband lagi... Haish... Selamat aku tinggal bawah ketiak mak. Hihihihi... Kalau tak mampus nak fikir pasal duit sewa rumah.

Tak der ke orang yang nak offer aku jadi boss ker? Wahahaha!

No comments:

Post a Comment