Sunday 15 May 2011

No More

dah lama rasanya tak update blog ni... hmmm... aku baru jer baik demam. demam yang sangat teruk... actually, ada cerita di sebaliknya... 5hb may, ari ni aku dapat gaji... kali ni boss aku bagi cash sbb... ntah lar, aku pun tak tau sebab dia... dlm kul 8 pm, dia punya assistant panggil utk sign payslip... opps, sebelum tuh... aku agak2 gaji aku utk bln ni dlm 500+ or 600+ since aku tau aku ada short... ehmm... time nak sign payslip, mmg terkejut tahap.... aku pun tak tau dah tahap per... rm473.70! wow! sangat terkejut and aku tak expect akan dapat byk tu jer!! "azza, u punya short ini, ini, itu, ini" potong2 semua... tinggal lar rm400+ haish! mmg tak sangka! aku punya basic rm1000 tapi potong2 sampai tinggal byk tuh? aku tak pernah dapat gaji byk tuh weh! nak bayar duit kereta lg, broadband lg... slamat la aku tak payah bayar sewa rumah! macam nak nangis siot! mmg dah nangis pun tp aku tahan sampai balik keja... seriously, aku fikir mmg tak nak datang dah keja tp apa nak wat? klu aku tak dtg keja, aku nak keja per?

aku tersangatlah tension ari tuh... benda ni mmg aku tak citer kat sapa2... pas punch card, aku terus blah pergi kereta. time tu, kepala aku mmg dah berdenyut-denyut dah... tetiba sakit kepala. maybe sbb fikir byk sangat. aku nak tenangkan fikiran aku yg mmg sgt celaru time tuh. aku balik ikut jalan jauh. dr bukit jambul ke, sg nibong, queensbay, batu maung, teluk kumbar. sengaja aku ikut jalan jauh. aku drive time tuh? tak payah cakap la berapa laju dia... 1 jer yg aku takut bila aku tension and drive, aku suka bawa laju2 and aku slalu fikir nak langgar kereta org lain or accident. aku mmg tak leh fikir dah mlm tuh. aku drive ngan laju sambil airmata mencurah-curah jatuh... aku tumbuk2 stereng kereta... keadaan aku masa tuh macam org kena histeria yang drive kereta. ya Allah, apa yang aku fikir time tuh?

aku mmg dah tak macam aku... first time aku rasa macam tuh. tension yg amat sangat. aku tak tau macam mana nak hidup dgn rm400+ tuh. tapi Alhamdullillah... aku selamat gak sampai rumah. dgn mata dah merah, hati sakit, kepala sakit... aku terus mandi and pastu aku makan tp tak de selera sgt sbb tak hbs pun aku mkn. dlm kul 11 lbh, badan aku dah rasa semacam jer. macam nak demam... aku terus off lampu, selubung badan ngan selimut... mmg badan aku dah sakit2 dah, kepala pun pusing jer. mmg sah aku demam... tak de angin, tak de ribut, tetiba demam...

bangun pagi esok tuh, mmg aku dah tak larat lg. trus hantar msg kat manager, cakap aku nak cuti. rupa2nya penyakit lama aku serang kembali. hmmm... start dari form 2 dulu, aku pernah kena demam teruk... seminggu demam and aku hilang selera mkn utk seminggu. pas2 demam ni terjadi lg time aku form 3... last aku kena time aku umur 19 thn... tak sangka akan kena lg skali... semuanya sbb aku tension! aku tak nak fikir byk2... aku demam seminggu, tak makan seminggu... mmg penat...

lepas ni, aku hope aku leh kawal semuanya... aku hope aku cepat2 dapat keja lain... mana tahan klu tiap2 bulan mcm ni... aku pn nak ada simpanan aku gak... mana lagi nak cari duit bayar duit kereta, broadband, bayar balik hutang pinjaman time aku belajar dulu... haish... aku baru tau... susah betul nak hidup... kan best klu jadi budak2 utk selama-lamanya! tak payah fikir! tak de byk masalah!

No comments:

Post a Comment