Sunday 1 April 2012

Peluang...

Masa aku umur 13 tahun, aku dah lepaskan 1 peluang berharga. Aku dapat tawaran sambung belajar kat SMK St George, antara skolah yg cool2 (LOL!) kat Penang. Aku pilih masuk SMK Telok Kumbar, skolah menengah yg biasa. Tapi aku tak pernah menyesal masuk SMKTK, tp aku menyesal tak amik peluang masuk St George.

Masa aku umur 18 tahun, aku lepaskan 1 lg peluang. Dapat sambung belajar dekat Politeknik Seberang Prai tapi aku tolak. Kolej Negeri gak yg aku pilih. Aku tak menyesal masuk Kolej Negeri sebab kat situ aku dapat banyak pengalaman hidup since aku tinggal jauh dari family. Tapi aku rasa menyesal sebab tak masuk Politeknik.

Sekarang, aku dapat tawaran interview. Pegawai Imigresen. Takkan aku nak lepaskan 1 lg peluang? Aku mmg happy dgn kerja sekarang tp sampai bila nak kerja mcm ni? Ada masa depan kah aku?

No comments:

Post a Comment