Monday 14 May 2012

Change...

It's already 3 a.m and what am I doing? Still online? Erk... I still have to work tomorrow... *sigh* Can't wait till Wednesday. Why? 'Cause it's my only off day! Muahahaha! Dah lama rupanya tak update blog ni... Lama ker? :P Ehhh.... Tak perasan plak... Dah berubah erk blogspot ni? Actually, I'm having difficulty when I wanna change the blog layout. LOL! Tak jumpa cara nak tukar... Godek punya godek... Tadaaaa... New layout... Bukan susah pun...

Hmmm... Looking at the title... Change... I don't wanna talk about perubahan kat blogspot ni. Kenapa manusia ni cepat sangat berubah? *sigh* Dulu perangai elok jer, pastu dah lama2 start buat hal. Aku ni bukan jenis yang penyabar although boss aku selalu cakap aku ni jenis yg penyabar, tak der sapa yang tau apa terbuka dalam hati ni. Dah masuk 2 tahun aku kerja kat situ, macam2 kengkawan yang aku jumpa. Yer lar... 2 tahun... Lama gak tuh... Tak kira berapa banyak pun aku merungut, tak puas hati, aku still lagi kerja situ. Nak anggap kerja tu pening kepala, susah... Biasa lar... Semua kerja ada susah senang dia.

Sepanjang 2 tahun ni, aku tak leh kira dah berapa kali tukar staff. Tak tahan dengan perangai boss? Tak juga sebab aku and ada beberapa org leh bertahan lg. Jadi, tu bukan masalah sebenar... *sigh* Aku dah penat mengajar newbie2 ni. Kalau perangai elok, boleh tahan lar... Ni perangai macam hampeh... Bukan semua ok! Ada la segelintir... Maybe sebab aku ni baik hati sangat kot... Pakat semua nak pijak kepala... Selalu sangat bagi muka. Tu yang susah ambil budak2 lepasan sekolah kerja. Bukan semua lar... Ada gak dak part time yang still skull tapi rajin giler...

*Sigh* Kalau nak kerja tu, lebih baik fikir elok2 dulu. Jangan sampai menyusahkan orang lain. Kerja ni bukan macam sekolah. Sekolah pun ada rules... Cubalah ikut rules tuh... Aku tak kisah pun kalau diaorang tak nak ikut rules, tapi tolong jangan sampai menyusahkan orang lain. Cuba fikir perasaan kami sama. Yang kena marah dengan boss, bukan korang tapi kitaorang yang senior ni. Tapi tak per lar... Boss marah kitaorang, kitaorang marah korang balik.... Wahahahahaha!

Sekian... Post merepek dan tak puas hati saya...

No comments:

Post a Comment