Wednesday 11 April 2012

Alhamdullillah~

Pukul 4 lebih tadi, macam biasa aku keluar break dgn workmate aku. Waktu break kitaorang mmg time2 mcm tu. So, mula2 decide nak makan kat foodcourt Rasa Village tapi ntah kenapa boleh berubah fikiran makan dekat Mama Lissa. Maybe sebab terbayang-bayang ayam goreng dia kot. Huhuhuhu!! Masa baru duduk kat kerusi tu, tetiba rasa bergoyang. Tengok kiri kanan. Takde apa pun. Kawan yg duk semeja ni pun relax jer... Then, saya terpandang kipas besar kat dinding tuh. Dalam hati, maybe kipas ni kuat sgt kot. Saya pun ignore jer la. Mkn buat bodoh jer. Tetiba ramai orang kuar dari shopping complex. Kitaorang perasan staff McD tetibe duduk kat luar. Ehhh!!??? Ada apa? And tetibe kawan sy ni dapat call dari kawan kt tempat keja... Bos dah call hp saya tp x dpt. Maybe line pun kacau time tu. Rupa2nya ada gempa bumi. MashaAllah. Terus hilang selera makan. Semua org diarahkan keluar dari shopping complex. Mmg 1st time dapat tgk keadaan ni. Takut, risau, semua ada. Bila keadaan kembali tenang, semua kembali seperti biasa.

Dalam pukul 7 lebih, time aku buat kerja, sekali lagi org berpusu-pusu keluar. Sekali lagi gempa bumi berlaku. Mmg dah takut time tuh. Dgr org cakap Tsunami akan menghempap pantai2 di Penang kira2 jam 9.11 mlm. Bomba pun siap datang. Kebanyakkan org dah lari balik. Kedai pun banyak yg tutup. Bayangkan hari ni public holiday plak. Nak dekat pukul 8, bos mai and suruh kitaorang kemas dan tutup kedai. Dalam keadaan kelam kabut. Dapat amaran dari pihak bomba. Habis la semua kedai kat BJ tu tutup. Dengan Mydin sekali tutup. Pukul 8 mlm, dah senyap sunyi shopping complex tuh. Waktu tu sepatutnya waktu kemuncak tp... Apa boleh buat kan?

Alhamdullillah. Dah pukul 11.20 mlm. Tak ada apa yg berlaku. Amaran tsunami pun dah ditarik balik. Tapi kena sentiasa ambil langkah berjaga-jaga... Doakan keselamatan semua orang, terutama kengkawan ELF kat Indonesia... Amin...

No comments:

Post a Comment